2024.06.17.

Sportmasszázs vagy más masszázs…

A masszázs számos előnnyel járhat a testünk számára, például csökkentheti a stresszt és feszültséget, javíthatja a vérkeringést, csökkentheti a fájdalmat és a merevséget, javíthatja az alvást és még sok más előnnyel járhat. A sportmasszázs és az egyéb masszázsfajták sokban különböznek egymástól, és különböző célokat szolgálnak.

Nem sportmasszázs (relax, svéd, thai stb.)

Ezek a masszázsfajtákat, általában relaxáció céljából használják bár rendszeres alkalmazásuk a megelőzés szempontjából fontosak. A masszőr az egész testet masszírozza, és olyan technikákat alkalmaz, amelyek segíthetnek az izmok ellazításában, a stressz enyhítésében és a pihenés javításában. Az általános masszázs általában enyhébb nyomást alkalmaz, és nem csak a test, hanem az elme számára is kikapcsolódást és relaxációt nyújt.

Sportmasszázs

A sportmasszázs, mint a neve is sugallja, sporttevékenységekhez kapcsolódik. A sportmasszázst az izmok hatékonyabb működésének elősegítése érdekében alkalmazzák, és általában intenzívebb nyomást alkalmaz az izmokra, mint az általános masszázs. A sportmasszázs során a masszőr olyan technikákat alkalmaz, amelyek segítenek az izmok felkészítésében az edzésre vagy a versenyre, valamint az edzés utáni regenerációban is segíthetnek.

A sportmasszázs és az általános masszázs közötti különbségek

Az egyik legfontosabb különbség a sportmasszázs és az általános (egyéb) masszázs között az, hogy milyen célra használják őket. Az általános masszázs célja általában a test és az elme relaxációja (megelőzés), míg a sportmasszázs célja az izmok felkészítése az edzésre (versenyre) és az edzés (verseny) utáni regeneráció segítése.

A másik különbség az, hogy milyen nyomást alkalmaznak a masszőrök. Az általános masszázs enyhébb nyomást alkalmaz, míg a sportmasszázs intenzívebb nyomást alkalmaz az izmokra.

Végül, a sportmasszázs és az általános masszázs alkalmazása is különböző lehet. Az általános masszázs bármikor alkalmazható, akár napi rendszerességgel, míg a sportmasszázs általában edzés előtt és után kerül alkalmazásra. (Tudatos sportolóknál heti szinten, sérülések esetén akár napi szinten szükségesek a kiegészítő kezelések. ) Az edzés előtti masszázs segít az izmok felkészítésében az edzésre, javítja a vérkeringést és segít csökkenteni a sérülések kockázatát. Az edzés utáni sportmasszázs pedig segít az izmok regenerálódásában, csökkenti az izomlázat és fájdalmat, és javítja a teljesítményt.

Fontos megjegyezni, hogy aki sportol annak elengedhetetlen kellene, hogy legyen, a masszázs, a masszázs a sport olyan fontos kiegészítése, mint a nyújtás, hengerezés. Általános sportmasszázs után szükséges pihenési fázis 24-48 óra. Sajnos sokan sportmasszázsként hivatkoznak svéd és relax technikák alkalmazására, még csapat masszőrök is, lehet nem fáj, de, hogy köze nincs a sportmasszázshoz az biztos. Ilyenkor hiú ábrándjaid vannak, te mindent megteszel magadért, de ezek a masszázsok annyit tesznek hozzá a te sport teljesítményedhez, mint egy wellness fürdő. Én megértem, minden masszőr sokáig akar dolgozni, ehhez jó ízületek kellenek, sajnos a sportmasszázs a masszőr ízületeinek gyilkosa, ezért inkább simi-simi van sok helyen.

Az izomterhelés edzésen is fáj, a sportmasszázs csak ott fáj, ahol gond van, ha fáj azért fáj mert gond van az adott izommal, testrésszel. Persze ha csak simogatlak, te élvezed a masszázst, hozzám jársz, hozzám hordod a pénzed, mindenki jól jár rövidtávon. Hosszútávon? Te biztos rosszul.

Lehet nagy dumás, vagány a sportmasszőr srác, vagy jó, ha a masszőrlány simogat (jó csaj), de hogy 5-10 év múlva te sérült sportoló leszel az biztos. Lehet jók a vélemények a jókezű masszőrről, aki baromi jól masszíroz, de ezeknek köze nincs a valódi sportmasszázshoz.

Az általános masszázs általában nyugodt környezetben, csendes zenével és illóolajokkal történik, hogy segítsen a relaxációban (sokan erre hiszitek, hogy sportmasszázs, mert az van kiírva. Persze az a cél jó legyen, mert cél az a pénzed oda vidd). A sportmasszázs általában intenzívebb és erősebb nyomásokkal történik, fájdalmas és általában zajosabb környezetben is történhet, például az edzőteremben, öltözőben stb.

Összességében, mind az általános masszázs, mind a sportmasszázs előnyös lehet az egészségünk számára, és mindkettőt szakemberrel kell elvégeztetni. Az általános masszázs segíthet a stressz és a feszültség enyhítésében, valamint a pihenés javításában, míg a sportmasszázs segít az izmok felkészítésében az edzésre, az edzés utáni regenerációban, valamint a sérülések kockázatának csökkentésében. Érdemes megfontolni mindkét masszázs típus alkalmazását az egészségünk és jólétünk érdekében.