2024.06.17.

Baseball és a sportmasszázs szerepe

 A baseball készségek, az erő és az agilitás egyedülálló kombinációját igényli. A játékosok gyakran feszegetik testük határait, ami izomfeszességhez, fáradtsághoz és sérülések kockázatához vezet. A csúcsteljesítmény és a játékos hosszú sportsikerei érdekében a baseball játékosok a sportmasszázs terápiához fordulhatnak, mint edzési rendjük alapvető eleméhez. A képzett sportmasszázs terapeuta célzott kezeléseket nyújthat a baseball játékosok speciális igényeinek kielégítésére, számos olyan előnyt kínálva, amelyek túlmutatnak a puszta pihenésen.

 

 

A baseball szervezetre gyakorolt terhelésének megértése

A baseball ismétlődő mozdulatokat foglal magában, mint például dobás, ütés és futás, amelyek megterhelhetik a különböző izomcsoportokat. Különösen a dobók teszik ki vállukat és karjukat minden dobásnál óriási terhelésnek. Ezenkívül a játék stop-and-start jellege, párosulva a hirtelen gyorsulási és lassulási kitörésekkel, izom-egyensúlytalanságokhoz és túlzott terhelések miatti sérülésekhez vezethet. Ezek a tényezők hozzájárulnak a sportmasszázs szükségességéhez a baseball játékosok általános egészségének és teljesítményének fenntartása érdekében.

Melyik izmok a legfontosabbak a baseballban?

A játékosok számára legfontosabb izmok változhatnak a játékban betöltött szerepüktől függően, de néhány izomcsoport általánosan fontos minden játékos számára:

  • MAG. Minden játékosnak a has, a törzs és a csípő magizmaira kell összpontosítania. A lengés (és csavarás) jelentős izomerősséget igényel. Ebben a kategóriában a gyengeség izomhúzásokhoz vezethet. Különösen a dobóknak van szükségük magerőre ahhoz, hogy az alsó testről a dobókarra átvigyék az erőt.
  • LÁBAK. A baseball a lábak összes fő izmát megterheli – a farizmokat, a térdfeszítőket (combfeszítők), a combhajlítókat és a vádlikat. A játékosok oldalirányú mozgáskor, dobáskor, futáskor és guggoláskor terhelik a lábakat.
  • Alkar. Az alkar és a csukló ( nem a nagy bicepsz) segít a lendítésben. A bicepsz és a tricepsz bizonyos szerepet játszik, de az erős alkar és csukló javítja az ütés és dobás végrehajtását.
  • VÁLL. A dobás jelentős terhet ró a vállízületre. A legtöbb játékosnak erős vállakra van szüksége ahhoz, hogy dobókarja aktív és pontos maradjon.
Mi a mag vagy a törzs?

 A mag vagy törzs stabilitása kulcsfontosságú a játékhoz. Ha keményebben akarsz dobni, gyorsabban futni vagy messzebbre ütni, akkor az erős és stabil mag elengedhetetlen. A proximális erő és stabilitás egészségesebb ízületekhez és jobb teljesítményhez vezet.

A mag (törzs) a gerincet, a csípőt és a medencét körülvevő izomzat. Ezeknek a szegmenseknek a stabilitása és szilárdsága lehetővé teszi a disztális szegmensek (karok és lábak) szabadabb és hatékonyabb működését. Ez kisebb sérülésveszélyt, jobb mozgást és jobb teljesítményt eredményez (futás, dobás, ütés stb.).

A test izom-csontrendszeri magja magában foglalja a gerincet, a csípőt és a medencét, a proximális alsó végtagot és a hasi struktúrákat. A magizomzat magában foglalja a törzs és a medence izmait, amelyek felelősek a gerinc és a medence stabilitásának fenntartásáért, és segítenek az energia előállításában és átadásában a nagy testrészekről a kis testrészekre számos sporttevékenység során.

A csípő, a medence és a gerinc izmai és ízületei központi elhelyezkedésűek, hogy képesek legyenek ellátni számos olyan stabilizáló funkciót, amelyre a szervezetnek szüksége lesz ahhoz, hogy a disztális szegmensek (pl. a végtagok) ellássák sajátos funkciójukat, biztosítva a végtagok disztális mobilitásának és működésének proximális stabilitását. A stabilitás és az erőgenerálás helyi funkciói mellett az alaptevékenység szinte minden szélsőséges tevékenységgel jár, mint például a futás, a rúgás és a dobás. Ezért a mag helyzetét, mozgását és hozzájárulását értékelni kell, és a végtagsérülések értékelésének és kezelésének részeként kell kezelni.

1. A Core maximalizálja a kinetikus lánc teljesítményét

(A core valójában egy izomcsoportot takar, amelybe egyebek mellett a medencefenék izmai, a haránt hasizom, a külső és belső ferde hasizom, a széles hátizom, a gerincfeszítő izom, a csuklyás izom és a rekeszizom tartozik bele.)

A kinetikus lánc a teljes test lábainak, csípőjének, törzsének (magjának) és karjainak felhasználása atlétikai feladatok elvégzésére (ugrás, futás, dobás, lengés stb.) A mag vagy a törzs szó szerint a kinetikus lánc középső része. Ha erős és stabil, lehetővé teszi a kinetikus lánc hatékony működését. A hatékony kinetikus lánc lehetővé teszi a kinematikai szekvencia kihasználását ütés és dobás közben. Ez nagyobb dobási sebességet, nagyobb lengési sebességet, jobb teljesítményt és kisebb sérülésveszélyt jelent.

A magstabilitás fontos eleme a hatékony sportfunkció maximalizálásának. A funkciót leggyakrabban a kinetikus lánc, a testrészek koordinált, szekvenciális aktiválása hozza létre, amely a disztális szegmenst optimális helyzetbe helyezi optimális sebességgel, optimális időzítéssel a kívánt sportfeladat elvégzéséhez. A mag fontos a helyi erő és egyensúly biztosításához, valamint a hátsérülések csökkentéséhez. Ezenkívül, mivel a mag központi szerepet játszik a sporttevékenységek szinte minden kinetikus láncában, a magerő, az egyensúly és a mozgás szabályozása maximalizálja a felső és alsó végtag működésének összes kinetikus láncát.

2. Javítja a disztális mobilitást és a mozgás minőségét

A proximális stabilitás disztális mobilitáshoz vezet. Alapvetően, ahogy a mag erőssé és stabillá válik, lehetővé teszi a lábak és a karok hatékonyabb működését. Ez nagyobb mozgástartományt jelent a csípőn, vállakon, bokákon stb. Ez rendkívül fontos az ütéshez és a dobáshoz. A boka, csípő, törzs és vállak teljes mozgástartománya nagyobb dobási sebességet tesz lehetővé és csökkenti a sérülés kockázatát.

A magizomaktvitás leginkább a helyi, egyízületes izmok és a többízületes izmok előre programozott integrációjaként értelmezhető a stabilitás biztosítása és a mozgás létrehozása érdekében. Ez proximális stabilitást eredményez a disztális mobilitáshoz, az erőgenerálás proximális és disztális mintázatát, valamint interaktív pillanatok létrehozását, amelyek mozgatják és védik a disztális ízületeket.

A mag anatómiai alapként szolgál a disztális szegmensek mozgásához. Ez tekinthető „proximális stabilitásnak a disztális mobilitáshoz” dobáshoz, rúgáshoz vagy futáshoz. A disztális szegmensek elsődleges mozgató izmainak többsége (latissimus dorsi, pectoralis major, combhajlítók, quadriceps és iliopsoas) a medence és a gerinc magjához kapcsolódik. A végtagok fő stabilizáló izmainak többsége (felső és alsó trapéz, csípőforgatók és farizmok) szintén a maghoz kapcsolódik.

3. Csökkenti a sérülés kockázatát

A dobásban hatalmas sérülési minta van. A legtöbb figyelem a karra összpontosul, a profi dobók gyenge lumbopelvicus kontrollja összefüggésbe hozható a sérülés miatti jelentős idő kihagyásának fokozott kockázatával. A törzset és a csípőt alaposan meg kell erősíteni az edzés során. Ez jelentősen hozzájárulhat a dobók sérülésének kockázatának csökkentéséhez.

Ezek az eredmények azt sugallják, hogy a lumbopelvicus kontroll javítására összpontosított figyelem potenciálisan csökkentheti a baseball dobók sérüléseinek arányát. A lumbopelvicus erő, állóképesség és kontroll javítása számos sporthelyzetben csökkentette az alsó végtagi sérülések előfordulását vagy javítja az alsó végtagok biomechanikáját, és ezek az eredmények arra utalnak, hogy hasonló eredmény történhet a baseball dobásban is.

4. Növeli a dobási sebességet

A dobás nagy mozgástartományt igényel a törzsön keresztül annak érdekében, hogy maximalizálja a csípő és a váll szétválasztását. A vállforgatás során is jelentős áramtermelő. Egy tanulmány szerint a keresztirányú törzsforgás a dobók labdasebességének változékonyságának 69% -át teszi ki. Egy másik tanulmány megállapította, hogy a csípő / törzs területe a kinetikus energia és erő körülbelül 50% -át teszi ki a teljes dobómozgáshoz.

A baseball dobásban a labda sebességének gyors változása (0 m/s-ról több mint 33 m/s-ra kevesebb, mint 0,5 másodperc alatt) úgy érhető el, hogy a lendületet a proximális (alap) szegmensekből a disztális szegmensekbe, végül pedig a labdába továbbítják. A kinetikus kapcsolat elméletnek megfelelően a törzs által generált erőt a megfelelő sorrendben helyesen kell átadni a dobókarra, és végül a labdára, hogy maximális sebességet érjenek el. Kombinálva az egyén mechanikájának kinematikai jellemzőinek változásai következetlenségekhez vezettek a dobómozgásban és csökkent sebességhez.

Az elit dobók nagy erőket és nyomatékokat hoznak létre a vállon és a könyöknél, valamint nagy sebességet és kiterjedt mozgástartományt a törzsben és a felső végtagban. A dobás kinematikájának és kinetikájának megértése segíthet a technikai és erősítő edzésprogramokban, amelyek a teljesítménynövelésre és a sérülések megelőzésére összpontosítanak. A törzs (mag) erőssége nagyon fontos szempont, amikor egy komplex ballisztikus mozgásra edzünk, amely hatékony lendületátvitelt igényel a kinetikus láncon keresztül.

Az eredmények alapján a keresztirányú törzsforgás a dobók labdasebességének változékonyságának 69% -át tette ki. Ez erősen alátámasztja azt az elméletet, hogy a törzs fontos szerepet játszik az erő átvitelében az alsó végtagról a felső végtagra a labda kioldásához. Ha egy játékos nem tudja felhasználni az alsó végében létrehozott erőt a törzs forgásának létrehozására, akkor valószínűleg nem lesz képes nagy sebességgel dobni a labdát ahhoz a játékoshoz képest, aki képes létrehozni a forgást. A teljesítmény szempont mellett ez alátámasztja azt az elképzelést, hogy a törzs fontos szerepet játszhat a rehabilitációs stratégiákban. Ha egy sportoló visszatér a sérülésből, a törzs lesz a rehabilitáció elsődleges forrása, függetlenül attól, hogy hol van a sérülés. Ha a dobók megpróbálnak visszatérni a játékba, és nem képesek erőteljes törzsrotációkat generálni, akkor a sérülés helyreállítása érdekében végzett munkájuk kissé kárba vész, mert még mindig hiányzik a dobás elsődleges aspektusa.

5. Növeli a lengési sebességet és az ütött labda sebességét

Az ütés forgó mozgás. Nem meglepő, hogy egy erős és stabil mag javítja a teljesítményt. Az erős mag jelentősen javítja a csípő és a váll szétválasztását és a hinta kinematikai sorrendjét. A törzs forgási teljesítménye korrelál a nagyobb lengési sebességgel és az ütött labda sebességével. Egy erős mag kifejlesztése csodákat tesz az ütési képességeddel.

Szignifikáns kapcsolat állt fenn a statikus erő, a forgási erő, a forgási erő, az ütősebesség és az ütőlabda sebessége között. A baseball edzőknek, játékosoknak és edzőknek figyelembe kell venniük a statikus erő, a forgási erő és a forgási teljesítmény kapcsolatát, amikor az ütősebességre és az ütőlabda sebességére edzenek.

6. Növeli a sprint sebességét és az irányváltási képességet

A sprintelés arról szól, hogy gyorsan erőt fejtünk ki a talajra. Az erős és stabil mag lehetővé teszi a megfelelő futási mechanikát. Ez lehetővé teszi a lábak számára, hogy maximális erőt fejtsenek ki a talajra minden egyes földi érintkezéskor. Ez javítja mind a sprint sebességét, mind a sportolók irányváltási képességét / mozgékonyságát. Ez óriási a pozíciós játékosok számára az alapfutás és a védekezés szempontjából.

A 100 méteres sprint teljesítmény kétfázisú módon összefüggésbe hozható a transversus abdominis és a multifidus izomvastagsággal. Az izomvastagság növekedésével a sprintidő csökkent, amit egy plató fázis követett.

Gyakori baseball sérülések

Még a legerősebb fizikai alapok mellett is, a baseball játék folyamatosan sok terhelést, stresszt okoz a testnek. Íme egy pillantás a profi játékosok leggyakoribb sérüléseire:

  1. Rotátor mandzsetta szakadás
  2. Szakadt labrum
  3. Ulnar kollaterális szalag (UCL) sérülés
  4. Könyökgyulladás
  5. Kéz- és csuklósérülések
  6. Szakadt meniszkusz
  7. Szakadt elülső keresztszalag (ACL)
  8. Fejsérülések
  9. Törzsizmok sérülései
  10. Boka ficamok

 

A sportmasszázs előnyei baseball játékosok számára

Jobb rugalmasság és mozgástartomány:

A baseball játékosok gyakran széles mozgástartományt igényelnek, különösen a vállakban, a csípőben és a bokában. A sportmasszázs segíthet a rugalmasság növelésében a feszes izmok lazításával és az ízületek mobilitásának javításával. A megnövelt mozgástartomány hozzájárul a jobb dobási, ütési és mezőnytechnikákhoz.

Izom helyreállítás és csökkent fájdalom:

A baseball edzés és játékok intenzitása izomfájdalomhoz, izombeállásokhoz, izom rövidülésekhez vezethet. A sportmasszázs elősegíti a vérkeringést és az anyagcsere melléktermékek hatékony eltávolítását, az izmok lazítását elősegítve a gyorsabb gyógyulást. Ez kulcsfontosságú azoknak a baseballjátékosoknak, akiknek egy héten több meccsük vagy edzésük is lehet.

Sérülések megelőzése:

A túlzott terhelés sérülései gyakoriak a baseballban bizonyos mozgások ismétlődő jellege miatt. A sportmasszázs terapeuta azonosíthatja a lehetséges problémás területeket, kezelheti az izom-egyensúlytalanságokat, és segíthet megelőzni a sérüléseket, mielőtt azok bekövetkeznének. A rendszeres masszázsok hozzájárulhatnak a játékos testének általános karbantartásához.

Fájdalomcsillapítás:

A baseball játékosok gyakran különböző típusú fájdalmakkal szembesülnek, beleértve a vállfájdalmat, a könyökfájdalmat és az alsó hátfájást. A sportmasszázs hatékony eleme lehet a fájdalomkezelésnek, segít enyhíteni a beállt izomzatot és elősegíti a kényelmesebb játékélményt.

Stresszcsökkentés és mentális fókusz:

A fizikai előnyökön túl a sportmasszázs a stressz csökkentését és a mentális fókuszt is segíti. A játék mentális aspektusa döntő fontosságú, és a nyugodt elme hozzájárulhat a jobb döntéshozatalhoz a pályán. A rendszeres masszázsok segíthetnek a játékosoknak a versennyel járó stressz kezelésében és mentális ellenálló képességük növelésében.

Fokozott keringés és oxigénellátás:

A jobb vérkeringés a sportmasszázs egyik legfontosabb előnye. Ez a fokozott keringés megkönnyíti az oxigén és a tápanyagok hatékony szállítását az izmokhoz, elősegítve az általános egészséget és teljesítményt. A megfelelő oxigénellátás létfontosságú az állóképességhez, különösen hosszú játékok vagy intenzív edzések során.

Testreszabott kezelés meghatározott pozíciókhoz:

A baseball különböző pozíciói egyedi követelményeket támasztanak a testtel szemben. A dobók, elkapók, mezőnyjátékosok stb. különböző izom-egyensúlytalanságokat és fájdalmakat tapasztalhatnak. A sportmasszázs terapeuta személyre szabhatja a kezeléseket, hogy az egyes játékosok sajátos igényeit kielégítse pozíciójuk és játékstílusuk alapján.

Az izomlazítás elősegítése:

Az izmok feszültsége és feszessége akadályozhatja a teljesítményt és sérüléshez vezethet. A sportmasszázs technikák segítenek az izmok ellazításában, enyhítik a feszességet és elősegítik az általános relaxáció állapotát.

A sportmasszázs beépítése az edzésprogramba

A sportmasszázs előnyeinek maximalizálása érdekében a baseball játékosoknak fontolóra kell venniük annak integrálását rendszeres edzésprogramjukba. Íme néhány gyakorlati tipp a sportmasszázs beépítéséhez a baseball játékos mindennapi életébe:

Mérkőzés előtti vagy edzés előtti foglalkozások:

A célzott sportmasszázs játék előtt vagy intenzív edzés előtt segíthet felkészíteni az izmokat és ízületeket az optimális teljesítményre. Ez magában foglalhat speciális bemelegítési technikákat a kulcsfontosságú izomcsoportok rugalmasságának és véráramlásának fokozása érdekében. Teljes test vagy csak a problémás területek átmasszírozása 10-20 percben, a problémás területeken bemelegítőkrém használata javasolt.

Játék utáni vagy edzés utáni regenerálódás:

A játék vagy edzés fizikai igénybevétele után a tevékenység utáni sportmasszázs segíthet a regenerálódási folyamatban. Ez segít csökkenteni az izomfájdalmat, felgyorsítja az anyagcsere-salakanyagok eltávolítását és elősegíti a relaxációt. Célszerű a teljes testet lelazítani 60 percben, izomlazító, regeneráló termékek használata javasolt.

Rendszeres szinten tartási masszázs:

A rendszeres sportmasszázs beépítése az általános edzéstervbe elengedhetetlen a hosszú távú előnyökhöz. Akár hetente, akár kéthetente, a következetes masszázsterápia segíthet a folyamatos izomfeszesség kezelésében és a stresszel kapcsolatos problémák felhalmozódásának megelőzésében. A problémás területekre fókuszálva 90 perc, 60 percben sportmasszázs, majd 30 perc relaxációs masszázs alkalmazása kiemelkedő hatású lehet.

Kommunikáció a masszázsterapeutával:

A baseball játékos és a sportmasszázs terapeuta közötti hatékony kommunikáció kulcsfontosságú. A játékosoknak közölniük kell minden konkrét aggodalmat, kényelmetlenséget vagy teljesítménycélokat annak biztosítása érdekében, hogy a terapeuta ennek megfelelően testre szabhassa a kezelést.